neděle 28. září 2014

22/09/2014 až 28/09/2014, Manchester

Celý týden se měl podle původního rozpisu nést ve znamení úvodu ke studiu tady... Oficiální úvod jsme však nakonec měli jen dvě hodiny a to až v úterý. v pondělí tak bylo mým jediným úkolem dojít do školy a vyzvednout si studentskou kartičku. Ve škole jsem se aspoň potkala s Alenou a Karlem, tak jsme spolu zašli na oběd... Odpoledne jsme měli naplánovaný výlet do IKEA, tak jsem si jela koupit zrcadlo a svíčky a sušák a tak. Pak jsme si všichni spolu dali kuličky a domů jsme přijeli až docela pozdě. 

V úterý přišel čas oficiálního uvítání. To jsme se spolu s ostatními šesti mezinárodními studenty z fakulty práva sešli s Paulem, abychom rozebrali jaké vlastně budeme mít předměty, jak to na škole chodí, jaké máme možnosti pro bono aktivit a a tak. Bylo to hrozně příjemné, měli jsme čaj a sušenky a tak. V úterý večer jsme se s Němcema sešli u Jill a vařili jsme všichni spolu lasagne a pili cider a měli jsme super věčer. 

Už si vůbec nepamatuju, co jsem dělala ve středu, takže to asi bylo něco děsně důležitého... Jo myslim, že jsem se přilepila k uvítacímu programu business school, protože ty narozdíl od nás nějaký měli a protože tam chodí většina mých kamarádů tady a protože je to ve stejné budově a protože tam byl oběd zadarmo :-). Tak jsem se zúčastnila nějakých jejich, pro mě z velké části irelevantních přednášek, ale aspoň jsem se dobře najedla. Odpoledne jsme chtěli jít všichni spolu na Freshers week, což je takový festival klubů, které jsou na škole a zároveň obrovskou marketingovou akcí, kde dostanete spoustu věcí zadarmo. Ale asi právě proto tam byla odpoledne uplně šílená fronta, tak jsme to vzdali a po cestě domů jsme se jen stavili v obchodu s plakáty, takže už jsem konečně něco udělala s těma ohnusenejma zdma. Večer jsem pak doháněla resty ještě z domova a dodělávala repliku pro mamku. 

Freshers week se tak pro nás přesunul na čtvrtek ráno, vstali jsme trochu dřív, abychom tam byli první a nemuseli stát ve frontě... Tak jsem dostala láhev a ručník na cvičení a hrnek a spoustu jídla a tak a našla jsem si tam pár klubů, do kterých přemýšlím, že se zapojím. Pak jsem šla na přednášku o vyhledávání právně relevantních informací v knihovně a anglických právních online systémech a tak, což bylo poměrně užitečné. Taky jsem si konečně koupila lítačku a zařídila vstup do knihovny a tyhle věci. Večer byla velká erasmus párty, kam se ale vlastně nikomu vůbec nechtělo... Já jsem si řikala že pujdu, tak jsem se domluvila s francouzkou Astrid, se kterou jsme předtím měli jít na nějaký warm-up k jejím kamarádům, která ale pak večer posunula sraz z osmé na půl desátou, tak už se mi pak nějak nikam nechtělo a zůstala jsem doma. Ona velká freshers/erasmus párty byla každý den, protože jak už jsou všichni ve škole, ale ještě se neučí, tak je to evidetně ideální čas pro všechny studenty chodit pařit.

V pátek jsem ráno šla na přednášku třetáků o právním psaní v praxi, která byla poměrně užitečná. Pak jsem šla do knihovny půjčit si nějaký úvod do anglického právního systému, protože jsem nesnesitelný šprt a už jsem se chtěla začít něco učit. Pak jsem šla rovnou na sraz City Ralley, což byla skvělá akce organizovaná fakultou jazyků, kde je logicky nejvíc erasmáků. Byli jsme rozdělení do družstev a museli jsme v dvouhodinovém časovém limitu získat co nejvíce bodů podle papíru, na němž byli aktivity jako vyfotte se s policistou, nebo studujte chvilku tiše v knihovně. Nakonec jsme byli druzí, ale rozhodně jsme si užili spoustu zábavy, když jsem se v šesti narvali do jedné telefoní budky :-D. Večer jsme potom šli s Němcema na house-warming-party k Jill. To bylo uplně skvělý, byla tam spousta nových lidí a rozhodně jsem si to hrozně užila. 
Hrajeme na imaginární kytary před Hard Rock Cafe.
V sobotu jsem se probudila s plánem, že zůstanu celý den doma, budu se válet a číst si tu knížku, co jsem si půjčila, ale nakonec jsem jela do města se projít, koupila jsem si podložku na cvičení a prací prášek. K večeru jsem vyrazila k Nině, se zastávkou pro promo pizzu za jednu libru. U Niny jsme se sešli s Němcema a pár dalšíma lidma a pili jsme a povídali si a asi v jednáct jsme vyrazili do města, kde jsme šli do klubu. Většina klubů je shluknutá blízko sebe v několika epicentrech, ale tím, že se tu platí vstupné, které není uplně zanedbatelné (pět až deset liber), tak moc nepřichází v úvahu přecházet z jednoho do druhého. Ten, který jsme vybrali byl uplně totálně přeplněný a hudba taky nebyla uplně světová. Hlavně jsem trošku podcenila výběr oblečení. Britské slečinky totiž chodí na párty na jehlách a v šatech, které končí tak maximálně centimetr pod zadkem a výstřih mají až na břicho. Je vidět, že si všechny dávají s přípravou dost času, bohužel se tak ale oblékají všechny, bez ohledu na množství tělesného tuku. Takže část holek vypadá jako luxusní prostitutky a část jako chodící celulitida... Uplně jsem to prostě s jeansy a bílým bavlněným tílkem nevychytala... Každopádně budu muset zvážit, co si jako párty oblečení nakoupim, protože moje párty cíle se od těch, které mají místní studentky asi dost liší. (K tomuto závěru jsem došla nejen po shlédnutí párty oblečků ale i ze skutečnosti, že jsou ve škole na několika místech k dispozici kondomy zadarmo...) Nakonec to ale bylo fajn :-).

Na záchodě se můžete za poplatek přepudrovat nebo navonět :-D.

Kluby ve starých docích.
Jedna selfie, než přejdeme přechod :-D.
No a dneska jsem se konečně aspoň trochu učila, šla jsem běhat do parku, který mám hned za domem, vyprala jsem si a tak... Taková příjemná klidná neděle :-).Takže závěrem lze říct, že to byl velmi příjemně proflákaný týden a už se hrozně těšim, až konečně začne opravdová škola a budu muset trochu namáhat mozkové buňky :-).

Můj běhací park.
P.S. Jako reakci na netrpělivé dotazy mých nejvěrnějších čtenářů a také na mojí lenost, jsem se rozhodla, že budu přidávat příspěvek dvakrát týdně - v něděli deníkový zápis událostí celého týdne a ve středu tématický článek o něčem, co mi tu příjde zajímavé. Uvidíme, jak dlouho mi ty středeční články vydrží, ale už mě pár témat napadlo, tak snad chvilku ano, takže si to můžete všichni napsat do diářů a přizpůsobit tomu svůj týdenní rytmus :-D. 



Žádné komentáře:

Okomentovat