neděle 12. října 2014

06/10/2014 až 12/10/2014, Manchester

Tento mi začala ve škole cvičení a přednášky už byly k věci, ne jenom úvodní. V pondělí jsem měla tři přednášky a jedno cviko, z business law. Bylo to hodně náročný, jak jsem psala už minule, příprava zabere několik hodin, ale na cviku jsme diskutovali a bylo to fakt zajímavý, takže super. Školu jsem měla až do večera, takže jsem se pak vrátila rovnou domů a šla jsem si brzo lehnout.

V úterý mám kriminologický den, neboť mám přednášku a hned po ní cviko. Témata jsou docela zajímavá, ale přenášející a cvičící v jedné osobě je uspávačka hadů, jak už jsem říkala, takže žádný šlágr. Po škole jsem se stavila doma a pak jsme šly s holkama nakupovat a na kafe. Koupila jsem si kalhoty, tričko, svetr a punčochy. Nejdůležitějším úlovkem je ten svetr, protože je obrovskej a huňatej a ideální do školy, ve které je snad ještě větší zima, než venku. 

Veverka, co se mnou chtěla jít na criminologii.

V středu jsem šla poprvé do Food Bank. mám pocit, že tu mám moc volného času, tak jsem chtěla dělat něco smysluplného se svým volným časem, tak jsem si chtěla najít nějakou charitu, kdy bych mohla pomáhat. A našla jsem si Food Bank by Manchester Universities' Catholic Chapliancy. Je to největší potravinová banka v Manchesteru a funguje to tak, že obchody, jako Tesco nebo Asda, darujou jídlo (neprošlé trvanlivé potraviny, jako jsou konzervy a těstoviny a tak) a klienti dostávají takové vouchery, pokud jsou v nouzi. Na jejich základě pak dostanou balíček jídla, oficiálně určený na tři dny, podle mě to člověku úplně v pohodě vystačí na týden, velký podle počtu osob v domácnost. Podle pravidel mohou tuhle pomoc čerpat maximálně třikrát za půl roku, takže to neni určeno na dlouhodobé užívání, spíš na překlenutí nejhorší krize. No a já tam budu každý týden dělat dobrovolníka, který si povídá s těma lidma a připravuje ty balíčky a tak dále. Kromě toho budu pomáhat v komunikaci s korporátními partnery. Takže super, mám z toho opravdu dobrý pocit, že svým časem někomu pomáhám. Večer jsem chtěla jít do filmového klubu, ale neměla jsem hotové úkoly, tak smůla :-D. 

Ve čtvrtek jsem měla znova celý den školu, konkrétně dvě hodiny angličtiny a dvě cvika. Zjistila jsem, že s těma domácíma úkolama to asi nebude nutné brát až tak úplně hloubkově vážně, protože na cviku z kontraktů jsem byla jediná, kdo měl domácí úkol na citování hotový, takže jsem tam pak půl hodiny chytala lelky, zatímco ho ostatní dělali. Takže poučení pro příště - raděj půjdu na ten film...

V pátek jsem měla jít ráno na angličtinu, ale zapomněla jsem si nařídit budík, takže se mi nepodařilo vstát. Místo toho jsem šla aspoň na procházku po městě a ve čtyři jsme měli sraz s ostatníma z naší skupinky na tradiční anglický odpolední čaj (Víte, že se správně servíruje ve 4 pm a čaj o páté se mu říká jenom v Čechách, kvůli časovému posunu?) . Byli jsme v podniku Richmond Tea Rooms v Gay Village, který je zařízený ve stylu Alenky v říši divů a bylo to úplně famózní. Dali jsme si čaj a tradiční scone (takový jako koláček) s marmeládou a povídali jsme si a bylo to takové velmi britské.






V sobotu jsme se potkali s Ninou a Alenou a šly jsme na procházku do jižního Manchesteru. Nakonec jsme ušly 18 kilometrů, pěkně jsme se provětraly a popovídaly si. Dneska jsem se učila, byla jsem běhat, prala jsem a vařila, prostě moje klasická manchesterská neděle.
Konečně odpočíváme v parku, který jsme hledaly dvě hodiny :-D.

Žádné komentáře:

Okomentovat